Hoppa till huvudinnehåll

Technical-Specialist, Supporttekniker och Onsite-tekniker

on-site-malmo

Qlosr och Vibe IT fortsätter att växa i södra Sverige och behöver rekrytera fler kompetenta kollegor till Malmö kontoret.

Läs mer om tjänsterna nedan och skicka in din ansökan till:

Sonja Putica
sonja@vibeit.se
070-7103107

Technical Specialist till vårt kontor i Malmö

Nu kan du som brinner för en modern IT-drift och har din tyngdpunkt inom Windowsplattformen jobba som Technical Specialist på snabbväxande och personliga Qlosr & Vibe IT! I rollen kommer du att leda, säkerställa och sätta upp en modern IT-driftstruktur hos våra kunder och guida dem genom den digitala transformationen. Ett jobb som är både spännande, lärorikt och kul!

Om rollen                                                                                                           
Som Technical Specialist har du en varierande vardag. Du kommer att ingå i tekniska projekt eller uppdrag som deltagare eller huvudresurs där vi tillsammans lyfter in och utvecklar kundens IT-infrastruktur. I din roll kan du agera allt från rådgivande till att vara utförande resurs. När projekt och uppdragen är genomförda lämnas de över till drift och förvaltning där dina kollegor tar över löpande ansvaret för att lösningen är optimerad och fungerar som det är tänkt.


Du kommer bland annat:

  • Implementera och installera en fungerande infrastruktur hos våra nya och befintliga kunder. Du är med hela vägen, från ax till limpa.
  • Ansvara för den tilltänkta lösningen implementeras efter ”best practice” principer och i enligt het med den design som godkänts.
  • Vara involverad i implementationsprojekt, förvaltning och vidareutveckling.
  • Utveckla och optimera av systemen samt kringliggande tjänster.
  • Bistå våra arkitekter och säljare med lösningsdesign.
  • Koordinera och säkerställa korrekt dokumentation, instruktioner internt och externt mot kunden för att leverera god servicekvalitet.

Som person är du lugn, metodisk och pedagogisk. Du är lyhörd och samarbetsvillig, och trivs med att arbeta i team. Att arbeta serviceinriktat är naturligt för dig och du är van vid att ha direktkontakt med användare. Du är van att ta initiativ samt är självgående, drivs av en hög ansvarskänsla och utför dina arbetsuppgifter med engagemang och professionalitet.


För att trivas i rollen tror vi att du har:                                                                                      
Du har förmodligen jobbat flera år med infrastruktur och serverdrift och känner dig nu redo att ta nästa steg och addera leveransansvaret utan att för den delen lämna hands on tekniken.

För att lyckas behöver du med enkelhet sätta dig in i nya situationer och tekniska miljöer då kunderna har varierade tekniska plattformar och förutsättningar. Du är målmedveten, initiativtagande och är trygg i lösningsfokuserade dialoger både med kund och interna intressenter. En vilja att hela tiden vilja lära sig mer är något som verkligen utmärker dig.

Vår plattform består till 95% av Windows relaterade tjänster så det är bra om du har tidigare erfarenhet av Windows server, Active Directory, ADFS, Microsoft och Office 365 samt Azure.

 

Supporttekniker till vårt kontor i Malmö

Är du intresserad av att ge bra service samtidigt som du har goda kunskaper inom teknik och moderna digitala lösningar? Vi erbjuder ett varierande arbete på ett spännande företag i expansion med hög flexibilitet.

Om rollen
Som Supporttekniker har du en varierande vardag. Du kommer att arbeta i en roll med varierande arbetsuppgifter inom 1st såväl som 2nd linesupport, och innebära allt från användarsupport och felsökning av moderna digitala lösningar till övervakning av nätverk, central infrastruktur.


Vi tror att du har:

  • Tidigare erfarenhet av något serviceyrke där du haft kundkontakt
  • Arbetat som supporttekniker (första och/eller andra linjens support) 1–2 år i Microsoft- eller Apple miljö
  • Erfarenhet av mobiltelefoner, pekplattor såväl som av datorer och kringutrustning
  • Brinnande intresse för teknik och problemlösning

Som person är du lugn, metodisk och pedagogisk. Du är lyhörd och samarbetsvillig, och trivs med att arbeta i team. Att arbeta serviceinriktat är naturligt för dig och du är van vid att ha direktkontakt med användare. Du är van att ta initiativ samt är självgående, drivs av en hög ansvarskänsla och utför dina arbetsuppgifter med engagemang och professionalitet.


Onsite-tekniker till vårt kontor i Malmö

Är du intresserad av att ge bra service samtidigt som du har goda kunskaper inom teknik och moderna digitala lösningar? Vi erbjuder ett varierande arbete på ett spännande företag i expansion med hög flexibilitet och söker nu Onsite-tekniker för kundnära uppdrag.

Om rollen
Som onsite-tekniker har du en varierande vardag. Du planerar själv din arbetsdag i överenskommelse med kund inför uppdragen. Uppdragen kan vara allt från användarsupport och felsökning av moderna digitala lösningar till installation, drift och underhåll av nätverk och lokal infrastruktur på plats hos kund.

Mellan uppdragen finns det möjlighet att lära sig/arbeta med mer kvalificerade uppdrag från kontoret. Dessa uppdrag kan handla om konfiguration/ändring eller ny installation i Microsoft miljö från kontoret.

Du kommer även att ingå i etableringsprojekt med tydliga uppdrag inom ramen för ditt ansvarsområde. Som hjälp har du kompetenta och hjälpsamma kollegor som alltid finns tillgänglig för rådfrågning. För att trivas i rollen krävs det att du är driven och social som person. Du har lätt att kommunicera med användare och kunder med olika kompetensnivåer samt lära dig nytt.

Vi tror att du har:

  • Tidigare erfarenhet av något serviceyrke där du haft kundkontakt
  • Arbetat som supporttekniker 1–3 år i Microsoft miljö
  • Grundläggande nätverkskompetens
  • Brinnande intresse för teknik och problemlösning
  • Körkort

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av konfiguration/installation/felsökning av nätverksprodukter
  • Drift och underhåll av Windows servrar
  • Certifieringar inom områden ovan – inget krav

Om oss                                                                                                                             
Qlosr är ett snabbväxande företag med lösningar som ligger långt fram i tiden.
Vi är ett svenskt företag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mälardalen, som erbjuder smarta och effektiva IT-lösningar till företag och skolor. Vår filosofi är att identifiera och förstå våra kunders verksamhet, behov, situation samt målbild, för att sedan hitta de bästa lösningarna. Vi har cirka 10 000 slutanvändare och mer än 50 000 elever som dagligen använder våra tjänster och plattformar. Vi har en väl viktig värdegrund och företagskultur, vår ambition är att våra medarbetare ska må bra och utvecklas. Därför erbjuder vi en stimulerande arbetsplats där vi skrattar och har roligt tillsammans. Mår vi själva bra, presterar vi bra. Presterar vi bra blir våra kunder nöjda. Nöjda kunder leder till fler nöjda kunder. Det är så vi vill ha det.
 Välkommen till oss!